Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sit excepturi, accusantium maiores error repudiandae natus molestias asperiores exercitationem, accusamus consequatur illo nemo. Est facilis nulla quod sit quaerat suscipit labore!

Sağlık Turizminde Etkili Google Reklamları

Ülkemizde sağlık turizmi büyük bir ivme kazanmıştır. Oluşan bu ivmede dijital pazarlamanın etkisi yadsınamayacak kadar fazladır. Özellikle Sağlık hizmetlerini uluslararası alanda tanıtmak ve diğer ülkelerdeki yabancı hastaları kendi ülkesine çekmek isteyen klinikler ve hastaneler için, Google Reklamları önemli bir araç haline gelmiştir.

Sizde sağlık turizminde etkili Google Reklamları ile doğru hedef kitleye hitap etmek istiyor ama bu konuda fazla tecrübeniz yok ise, “Sağlık Turizminde Etkili Google Reklamları” içeriğimiz tam da size göre. Sizde içeriğimize göz gezdirerek, sağlık turizminde Google Reklamlarının nasıl etkili bir şekilde kullanabileceğinizi, hastalarınıza ulaşmanın ve sektörde öne çıkmanın yolları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.Hepinize şimdiden keyifli okumalar ve iyi günler dileriz.

Dijital Reklam Sağlık Turizminde Neden Önemli?

Her sektörde olduğu gibi sağlık turizminde de dijital reklamın önemi büyüktür. Hem marka bilinirliğini artırmak hem de potansiyel hastalara ulaşabilmek adına tercih edilen dijital reklamlar, pazar payını artırmak adına iyi bir seçenektir. Bu noktada özellikle google reklamları sıklıkla tercih edilen reklam türlerinin başında gelmektedir. Sağlık hizmeti sağlayıcılarının hedeflediği kitlelerin, sonuç sayfalarına doğrudan ulaşmalarını sağlayarak potansiyel hastaların spesifik aramalarına göre kendilerini gösterebilir ve hizmetlerini doğru zamanda, doğru kitleye sunabilir. Böylelikle yurt dışındaki hastaların sağlık turizmi için sizleri tercih etmesi kaçınılmaz hale gelir.

Kısaca sağlık turizminde büyük bir etki yaratan Google reklamları, marka bilinirliğini artırma, uluslararası hasta kitlesine ulaşma ve sektördeki rekabet avantajını güçlendirme yönünde kritik bir rol oynamaktadır.

Sağlık Turizminde Etkili Google Reklamları İçin Nelere Dikkat Edilmeli?

Sağlık turizmi alanında başarılı ve etkili bir google reklam stratejisi yürütmek istiyorsanız, bu noktada pek çok etkene dikkat etmeniz gerekir. Bu noktalardan bazıları şunlardır;

Hedef Kitle Analizi

Sağlık turizmi, genellikle özel sağlık ihtiyaçlarına sahip bireyleri hedefler. Örneğin; burun ameliyatı için hedef kitle analizi yaparken son 1 ay içinde burun ameliyatı ile ilgili siteleri gezen, burun ameliyatı doktorlarınının olduğu sayfaları inceleyen ve bununla ilgili tedavi türlerini inceleyen kişileri hedeflemeniz gerekir.

Anahtar Kelime Araştırması

Potansiyel hastaların hangi sağlık hizmetlerini aradığını anlamak için kapsamlı anahtar kelime araştırmasına mutlaka önem verilmelidir. Bunun için Tedavi türlerine, hastalık adlarına, tedavi lokasyonlarına ve yapılan tedavi ile ilgili terimler anahtar kelime olarak kullanılabilir. Örneğin; burun ameliyatı reklamı için “Rhinoplasty in Turkey” gibi anahtar kelimeler kullanılabilir.

Reklam Metni ve Görselleri

Profesyonel ve temsil edici görseller kullanın. Reklamlarınızın içeriği, sağlık turizmi hizmetlerinizi doğru bir şekilde yansıtmalı ve potansiyel hastaları bilgilendirmeli. Fakat bunu yaparken reklam kurallarında bahsi geçen görsel kullanımlara dikkat etmeniz gerekir. Aksi halde reklamlarınız uyarı alarak, reklam paneliniz banlanabilir.

A/B Testleri Yapma

Farklı reklam versiyonlarını test ederek hangi metin, görsel ve anahtar kelime kombinasyonlarının en iyi performansı gösterdiğini belirleyin. Bu, kampanyanızın etkinliğini artırmak için önemlidir.

Landing Page Optimizasyonu

Reklamınıza tıklayan kullanıcıları, ihtiyaçlarına uygun ve dönüşüme yönlendirici bir landing page (iniş sayfasına) yönlendirin. Örneğin burun estetiği hakkında bir reklam çıktıysanız, bu konuyla ilintili olan rhinoplasty sayfasına yönlendirme yapmanız dönüş oranlarınızı büyük ölçüde yükseltecektir.

Takip ve Analiz

Sağlık turizmi alanında yapılan google reklamları, sürekli olarak takip edilip, analiz edilmeli. Bunu yaparken de Google Analytics ve Google Ads’in gücünden faydalanabilirsiniz. Böylece reklamınızdan dönüşüp alıp, almadığınızı saptayabilirsiniz.

Sağlık Turizmi İçin Google Reklamları Nasıl Oluşturulur?

1.Doğru Hedef Kitle Analizi ve Segmentasyonu

Sağlık turizminde şüphesiz en önemli süreç doğru hedef kitle analizi yapıp, hedeflemeyi doğru bir şekilde gerçekleştirmektedir. Böylelikle potansiyel olabilecek tüm hastaların önüne reklamınız bir anda düşmüş olacaktır. Bunun iki yolu vardır. Birincisi coğrafi ve demografik hedefleme ikincisi ise ilgi alanlarına göre hedeflemelerdir.

Coğrafi ve Demografik Hedefleme

Bilindiği üzere Türkiye son dönemlerde sağlık turizminde oldukça gelişmiş bir ülkedir. Bu nedenle dünyanın dört bir yanından hastalar gelmektedir. Bu hastaları daha rahat ülkemize çekir, sağlık turizminde daha fazla gelişmek için Google reklamlarında kesinlikle coğrafi ve demografik özelliklere göre hedeflemeler yapılmalıdır. Bu sayede coğrafi ve demografik bölgelere özel reklam kreatifi ve metinleri oluşturarak, reklamları daha da özelleştirebilirsiniz. Bu sayede potansiyel hastalara sağlık turizmi hizmeti sağlamak daha kolay olacaktır. Ayrıca bu sayede onları anladığınızı hissini yaratarak, güven hissini oluşturur.

İhtiyaç ve İlgi Alanlarına Göre Hedefleme

Google reklamlarında diğer bir hedefleme yöntemi olan ihtiyaç ve ilgi alanına göre hedefleme, reklamların dönüşünü büyük ölçüde artıran bir stratejidir. Bu strateji coğrafi ve demografik hedefleme ile kullanıldığında dönüşümleri yüksek oranda artırmaktadır. İlgi alanlarına hedeflemenin temel mantığını şu şekilde açıklayabiliriz; Örneğin kişi son dönemlerde burun ameliyatı, burun estetiği, burun ucu kaldırma operasyonu ile ilgili sayfaları ziyaret edip, bu işlemi yapan doktorların sitesini ziyaret edeceği ile ilgili empati kurarak, ilgi alanlarını baz alarak hedefleme yapmanız gerekir. Bu sayede reklamlarınızın doğru kişiye düşme oranı daha yükselecektir. Veya diğer bir örnekle sağlık turizmi için WhatClinic ve RealSelf gibi sitelerde araştırma yapan hastaların karşısına, direkt olarak reklamınızın çıkarılması da iyi bir strateji olacaktır.

2.Anahtar Kelime Araştırması ve Seçimi

Google reklamlarında doğru hedeflemeden sonraki en önemli süreçte anahtar kelime araştırması ve seçimidir. Anahtar kelimeleri seçerken, potansiyel hastalar ile birebir empati kurulması gerek. Çünkü bu sayede hastaların arama niyetini daha kolay anlayabilirsiniz. Örneğin burun ameliyatı ile ilgili bir araştırma yapan hastanın, Rhinoplasty in Turkey veya The Best Rhinoplasty Surgeon in Turkey gibi aramalar yapabileceğini düşünüp, bu doğrultuda kelimelerinizi belirlemeniz gerekir.

Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır

Reklam stratejilerinde en önemli bölüm olan anahtar kelimeler oldukça önemlidir. Çünkü doğru seçilen anahtar kelimeler, doğru arama niyeti yapan potansiyel hastaların önüne reklamınızı anında düşürmektedir. Bunun için hem rakiplerinizin kullandığı anahtar kelimeleri keşfedin hem de maliyeti az ama dönüş getirebilecek anahtar kelimeleri keşfedin. Bunu yaparken Google kelime planlayıcı veya değişik anahtar kelime planlayıcılarından yardım almayı ihmal etmeyin.

Rekabet Analizi ve Trend Takibi

Sağlık sektörü rekabete çok açık bir sektör olduğu için sürekli güncel olunması gerekmektedir. Özellikle google reklamlarında bu durum daha da ortaya çıkmaktadır. Google reklamlarında gerek reklam kreatifi açısından, gerekse güncel reklam kuralları açısından olsun sürekli inceleme yapmanız gerekir. Bunun için Google’ın reklam kütüphanesini ve ya Sağlık turizmi için hazırlanan güncel kurallarını incelemelisiniz. Bu sayede hem reklamlarınız ihlal yemez hemde rakipleriniz ile rekabete girmek daha kolaylaşır.

Uzun Kuyruklu Anahtar Kelimelerin Gücü

Her sektörde olduğu gibi uzun kuyruklu kelimelerin gücünden yararlanmakta fayda vardır. Çünkü uzun kuyruklu kelimeler yani long tail keywordler, reklamlarınızı tam olarak o hizmeti alacak kişilere düşürme oranını artırır. Örneğin “rhinoplasty” kelimesini hedeflediğinizde bu reklamınızın hem daha fazla harcamasına hem de boş tıklama almasına neden olur. Bu nedenle reklamlarınız çok daha fazla para harcar. Çünkü rhinoplasty kelimesini aratan kişi Türkiye’de de sağlık turizmi hizmeti almak için arayabilir, başka bir ülkede de bu hizmeti almak için araştırma yapıyor olabilir. Veya tüm bunlardan bağımsız burun ameliyatı ile ilgili sadece bilgi de edinmek istiyor olabilir. Bu sebeple kelimelerinizi olabildiğince uzun tutun.

Örneğin Rhinoplasty in Turkey. Rhinoplasty in İstanbul, Best Rhinoplasty Surgery in Turkey gibi. Böylelikle daha az rekabetin olduğu ortamda daha az para harcayarak, daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.

3.Reklam Metinleri ve Görsel Tasarım

Reklamdaki bir diğer önemli etken de reklam metinleri ve görselleridir. Reklamı, reklam yapan ilk karşılaşma da hastanın dikkatini çeken ve hemen reklamnıza tıklayıp, dönüş elde etmenizi sağlayan şeyin sırrı reklam kreatiflerinden ve metinlerinden geçmektedir. Bunun için oldukça dikkatli olmanız gerekir. Çünkü sizin için oldukça başarılı görünen bir reklam kreatifi yada metin, sizlere belkide iyi dönüşüm oranları getirmeyebilir. Bu nedenle olabildiğince empati kurmanız gerekir aynı zamanda da, reklam kreatifi ve metin konusunda farklı alternatif ve stratejiler yürütmeniz gerekir.

Sağlık Turizminde Etkili Reklam Metni Nasıl Olmalıdır?

Sağlık turizmi alanında, google reklamı yapacaksanız kesinlikle çarpıcı ve hastaya direkt olarak merak ettiği soruların cevabını vermelidir. Öncelikli olarak şunları yapmanız gerekir.

  1. İlk olarak çarpıcı bir balık kullanmalısınız. Örneğin Kusursuz Burun Estetiği, Türkiye’nin En İyi Burun Estetiği gibi
  2. Ardından metninizde fiyat ibaresine yer vermeniz gerekir. Herşey dahil paketler, €2999 başlayan fiyatlar gibi
  3. Sonrasında sağladığınız hizmetlere yer verin.Mesela “Otelinizde 7/24 iletişim ve nöbetçi hemşire. Ameliyat sonrası 12 aylık bakım. 5000’den fazla mutlu hasta tarafından güveniliyor.” gibi metinler kullanabilirsiniz.
  4. Son olarak da harekete geçirici ve çarpıcı CTA cümlesi eklememiz lazım. Örneğin “Hemen Arayın, fiyat bilgisi için bizimle iletişime geçin, Medikal Turizm Hizmetleri İçin Şimdi Rezervasyon Yapın gibi cümleler kullanmalısınız.

Sağlık Turizmi Açısında Reklam Görsellerinde Nelere Dikkat Edilmeli?

  1. Sağlık Turizminde Google reklamları yaparken görsel seçimine çok fazla dikkat etmeniz gerekir. Özellikle çok fazla açıklığı veya cinselliği çağrıştıran görseller direkt olarak reklamlarınızın durdurulmasına hatta reklam hesabınızın banlanmasına neden olabilir.
  2. Bunun yanı sıra kullanılan görsellerde yanıltıcılığa neden olan şeyler bulunmamalı.
  3. Aynı zamanda Ameliyat veya tıbbi girişim sırasında ve ameliyathanede hasta görüntüsüne hiçbir şekilde yer verilmemelidir.
  4. Bir sağlık turizmi yapan işletmeden daha iyi olduğunu göstermek amaçlı görsellere görsel üstü yazılara yer verilmemelidir.

Yukarıda bahsi geçen tüm bu maddeler reklamlarınızın süresiz olarak durdurulmasına, reklam hesabınızın banlanmasına ve para cezası ödemenize neden olabilir bu nedenle yukarıda yazan hususlara mutlaka dikkat etmeniz gerekir.

4.Bütçe Yönetimi ve ROI Optimizasyonu

Google reklamları sağlık sektöründe oldukça tercih edilen bir reklam modelidir. Bu nedenle rekabete oldukça açık. Bu rekabete bağlı olarak da bütçeler çeşitlilik göstermektedir. İşte tam da bu sebepten dolayı reklam bütçe yönetimine en iyi şekilde hakim olmanız ve ROI optimizasyonunu en iyi şekilde yapmanız gerekir.

Google Reklamlarında bütçe belirleme

Google reklamlarında bütçe belirlerken öncelikli olarak rakiplerinizin sağlık turizmi reklamları için ne kadar harcama yaptığını analiz etmeniz gerekir. Bunun için rakiplerin kelime için ödedikleri bütçeden yola çıkabilirsiniz. Böylelikle kendi reklam bütçenizi ortalama olarak belirleyebilirsiniz.

Maliyet etkinliği ve ROI hesaplamaları

Reklama harcanan maliyet dönütleri incelerken; tıklama başına maliyet (CPC), görüntüleme başına maliyet (CPM) veya dönüşüm başına maliyet (CPA) gibi metriklere dikkat etmeniz gerekir. Bunu yaparken Sağlık turizmi gibi yüksek değerli hizmetler, uzun satış döngülerine sahip olabileceğini ve ROİ’nin hemen görülmemesinin normal olduğu unutulmamalıdır.

Bütçe optimizasyon teknikleri

Yaptığınız google reklamlarında bütçenizi sürekli olarak optimizasyon yapmanız gerekir. Bu optimizasyonlar sayesinde tıklama başına maliyetiniz düşerek, elde ettiğiniz bir dönüşüm için harcadığınız maliyet tutarı da azalmış olur. Bunun için yapmanız gerekenler;

  1. Sürekli olarak reklam görsellerinizi iyileştirin.
  2. Sitenizin hızını artırın.
  3. Yapmış olduğunuz reklam ile reklama yönlendirdiğiniz sayfanın uyumlu olması gerekir.
  4. Sürekli olarak gereksiz tıklamaya neden olan anahtar kelimeleri negatiflemelisiniz
  5. A/B testlerini olabildiğince gerçekleştirin.

5.Dönüşüm Optimizasyonu ve A/B Testleri

Sağlık turizmi için etkili bir Google reklamı yaptınız. Peki ya şimdi yapmanız gerekenler bitti mi? Tabiiki hayır bu noktada reklamınızın dönüşüm oranlarını sürekli olarak takip ederek gerekli optimizasyonları ve a/ testlerini gerçekleştirmeniz gerekir. Bunun için;

Kampanya ayarları ve optimizasyonu

Reklam kampanyasında ilk olarak reklam kreatiflerinizi optimize edin. Bunu yaparken A/B testine tabi tutmanız gerekir. Örneğin reklam kreatiflerinde ilk olarak görselleri aynı tutup, metinleri farklılaştırarak bir kampanya hazırlayın Sonrasında ise tam tersi olacak şekilde bir kampanya hazırlayın ve dönüşümleri bir süre inceleyin. Böylelikle hangi kampanyanın daha iyi getiri sunduğunu gözlemlemiş olursunuz.

Sonuç Analizi ve Raporlama

Elde ettiğiniz tüm verileri çeşitli analiz ve raporlama programlarıyla analiz ederek, sağlık turizmi alanında pasta payınızı büyütüp, büyütmediğinizi veya marka bilinirliğinizi ne kadar yükselttiğinizi inceleyebilirsiniz. Böylelikle elde ettiğiniz sonuçlar, sağlık turizmi alanında yapacağınız diğer reklamlara yol gösterici bir kılavuz olabilir.

Peki Google Reklamlarının Sağlık Turizmine Sunduğu Avantajlar Nelerdir?

Google reklamlarının sağlık turizminde sunduğu pek çok avantaj bulunmaktadır. Bu avantajların başında global anlamda erişilebilirlik gelmektedir. Bir milyonun üzerinde kullanıcıya sahip olan Google, reklam konusunda oldukça iyi bir alandır. Doğru anahtar kelime ve hedeflemeler ile reklamlarınızı sağlık turizmine ihtiyaç duyan hastaların önüne düşürebilirsiniz. Böylelikle marka bilinirliğinizi artırarak, tercih edilirliğinizi artırabilirsiniz. Bunun yanı sıra sağlık turizminde rakiplerle rekabete girerek, pasta payınızı artırabilirsiniz.Son olarak Google reklamları hızlı sonuçlar verdiği için kampanyalarınızı bu doğrultuda oluşturabilme avantajı sağlamaktadır. Aynı zamanda da tıklama başına ödeme (CPC) modeliyle çalıştığı için de bütçeyi etkili bir şekilde kullanabilir ve ölçümlerinizi daha rahat şekilde yapabilirsiniz.

Sağlık Turizminde Reklam Stratejileri İçin Önemli Tüyolar

Yeni değişen Google reklam yönetmeliği doğrultusunda, sağlık turizmi alanında dikkat edilmesi gereken birçok nokta vardır. Bu noktalar reklamnızın ve markanızın geleceği konusunda çok önemlidir. Bahsi geçen bu noktalar;

  • Sağlık turizmi reklamlarında Hasta kabul ve tedavi edilen uzmanlık dallarına, Adres ve iletişim bilgilerine, hizmet verilen sağlık alanıyla ilgili sağlığı koruyucu ve geliştirici nitelikteki bilgilere, Hekim ve diş hekimleri için ise 1219 sayılı Kanun ile belirlenen ana dal ve yan dal uzmanlıklarına, Akademik unvan, muayene gün ve saatlerine ve hasta kabul ettiği zaman ve mahal bilgisine yer verilemez.
  • Bunun yanında reklam görsellerinde hastanın direkt olarak ameliyat görüntüleri kullanılamaz
  • Sağlık hizmetleri, pazarlama teknikleri gibi çekiliş veya hediye sunma yoluyla özendirilemez ve bu amaçla reklam veya tanıtım yapılamaz.
  • Reklam görsellerinde aşırı cinsel çağrışım yapan görüntüler kullanılamaz.
  • Reklam metinlerinde Türkiye’nin en iyi doktoru… En iyi sağlık kuruluşu gibi cümlelere yer verilemez
  • Bilimsel, istatistiksel ve haber amaçlı paylaşımlar hariç, organ ve doku bağışıyla ilgili tüm reklam ve tanıtım faaliyetleri yasaktır
  • Sağlık çalışanlarının, tedavi öncesi, sırası ve sonrasında hasta ve hasta yakınları ile görüntülerine yer verilemez.
  • Metinlerde Herhangi bir ücret, kampanya ya da indirim bilgisine veya hizmetin ücretsiz olduğuna ilişkin ifadeler barındırılmamalı
  • Hastaların tedavi öncesi ve/veya sonrasına ait görüntülerine ya da ifadelerine hiçbir şekilde yer verilemez. Bunun yanı sıra bu nitelikteki yayınlara link verilerek yönlendirme de yapılamaz.

Sağlık Turizmi için Google Reklamları konusunda yüksek dönüşüm oranlarına mı sahip olmak istiyorsunuz? O zaman yapmanız gerekenler çok kolay. Hemen Get Health’in profesyonel reklam uzmanları ile iletişime geçerek dönüşümlerini artırıp, sektörün yenilmezlerinden olun.