Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipisicing elit. Sit excepturi, accusantium maiores error repudiandae natus molestias asperiores exercitationem, accusamus consequatur illo nemo. Est facilis nulla quod sit quaerat suscipit labore!

Doktorlar İçin Sosyal Medya Nasıl Olmalı?

Günümüzde iletişimin kesintisiz bir şekilde hız kazanması ile birlikte, sosyal medya platformlarına olan ilgi de artmıştır. Özellikle sağlık sektörüne büyük katkı sağlayan sosyal medya platformları, doktorların potansiyel hastalara ulaşması ve uzmanlık alanı ile ilgili tedavi yöntemlerini büyük kitlelere duyurabilmesi açısından büyük kazanç sağlamaktadır. Ancak bu noktada sosyal medya yönetiminin doğru ve planlı bir şekilde yapılması oldukça önemlidir. İşte bu yazımızda sizlere doktorlar açısından sosyal medya yönetiminin öneminden, neler kattığından ve dikkat edilmesi gereken noktalara değineceğiz. Sizde bu konuda detaylı bilgiye sahip olmak istiyorsanız, “Doktorlar İçin Sosyal Medya Nasıl Olmalı?” adlı içeriğimize göz atarak, bilgi sahibi olabilirsiniz. Keyifli okumalar dileriz.

Doktorlar İçin Sosyal Medya Neden Önemlidir?

Her sektörde olduğu gibi sağlık alanında da sosyal medyanın önemi oldukça fazladır. Özellikle doktorlara büyük katkı sağlayan sosyal medya yönetimi sayesinde, doktorlar dijital prlarını gerçekleştirerek potansiyel hastalara daha kolay bir şekilde erişim sağlayıp, tercih edilebilirliklerini arttırabilirler. Böylelikle doktorlar sektöründe daha otoriter bir konuma yükselirler. Bu sebeple doktorlar için sosyal medya yönetimini yaparken, kesinlikle planlı ve doğru bir şekilde yürütülmesi gerekmektedir. Bunun içinde derinlemesine araştırma yapılması şarttır.

Doktorlar İçin Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılmalı?

Doktorlar için sosyal medya yönetimi yaparken öncelikli olarak hedef kitleyi iyi anlamak ve tanımak gerekmektedir. Aksi halde yapılan paylaşımlardan istenilen etkileşimi alamayabilirsiniz. Bunun içinde doktorun uzmanlık alanını göz önünde bulundurmak gerekir. Örneğin; Doktorun uzmanlık alanı kadın doğum üzerine ise tüm paylaşım planları ve içerikleri hatta kullanılacak hashtagler bu doğrultuda belirlenmeli. Bunun yanı sıra, paylaşım yapılırken oluşturduğunuz sosyal medya paylaşım planına sadık kalarak yapmalısınız. Aksi halde yapmış olduğunuz paylaşımlar hedef kitlenizin önüne düşmeyecek ve etkileşiminiz buna paralel olarak düşecektir. Bu yüzden, sosyal medya paylaşımı yaparken mutlaka öncesinden bir sosyal medya takvimi oluşturmalısınız.

Eğer sosyal medya için video paylaşımında da bulunacaksa, yapılan çekimin kalitesine ve çekim planına dikkat edilmesi gerekir. Çekim bittikten sonra da mutlaka editi doğru bir şekilde yapılmalıdır. Editi doğru yapılmayan videolar, potansiyel kitlenin gözünde profesyonellik oluşturmaz. Bu sebeple de video akışı planını önceden oluşturmanız gerekebilir.

Sonrasında paylaşımı yaptıktan sonra hashtaglerin gücünden faydalanmanızda yarar vardır. Kullanmış olduğunuz hashtagler, paylaşımınızla ilgili konuyu takip eden veya ilgilenen kişilerin önüne direkt olarak düşürmektedir. Bu yapmış olduğunuz paylaşımın hem daha fazla etkileşim almasına hem de doktor markasının daha fazla kitleye ulaşmasına yardımcı olur. Hashtag paylaşımı yaparken mutlaka detaylı araştırma yapmalısınız. Aksi halde paylaşım yanlış kitlenin önüne düşerek, hak ettiği ilgiyi göremeyebilir.

Son olarak düzenli aralıklarla sosyal medya paylaşımlarınızın analizini raporlayın.  Bu raporlama sizin doğru bir strateji yürütüp, yürütmediğinizi gösterir. Örneğin; Yapılan paylaşım ile, hedeflenen kitleye en az %87 oranında erişim sağladıysa, bu iyi bir durumdur diyebiliriz. Eğer tam tersi bir durum söz konusu ise acil bir şekilde oluşturduğunuz stratejiyi değiştirmelisiniz.

Hangi Sosyal Medya Platformu Doktorlar Açısından Daha Avantajlıdır?

Doktorlar için birçok sosyal medya platformu doktorlar açısından avantajlıdır. Ama burada öncelikleri belirlemek ve bu sosyal medya mecralarına özel ayrı ayrı paylaşımlar yapmak önemlidir. Çünkü her mecranın dinamiği birbirinden farklıdır. Mesela Youtube’da video tabanlı içerikler üretilirken, İnstagram ve Facebook’da daha çok görsel tabanlı içerikler, LinkedIn’de ise daha bilgi verici yazı formatındaki içerikler yayınlanmaktadır. Bu nedenle doktorlar için tek bir sosyal medya platformu avantajlıdır diyemeyiz. Bunun yerine her sosyal medya mecrasına ayrı ayrı vakit ayrılıp, özel içerikler üretilmesi gerekir. Bu noktada öncelikli sosyal medya platformlarını belirlemek sizin açınızdan daha kolay olacaktır. Ancak Youtube, İnstagram ve belirli aralıklarla da olsa LinkedIn’e ağırlık vermeniz gerekir. Böylece her mecrada aktif olarak, bilinirliğinizi en üst seviyelere taşıyabilirsiniz.

Sosyal Medyanın Doktorlara Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

Sosyal medya platformlarının doktorlara sağladığı birçok avantaj mevcuttur. Bahsi geçen bu avantajlar, doktorun sosyal medya hesabının doğru, aktif ve profesyonel bir şekilde yönetilmesi ile de paraleldir. İşte sosyal medya mecralarının doktorlara sağladığı bu avantajlar şunlardır;

  • Hasta Eğitimi ve Farkındalık Artırma: Sağlıkla ilgili bilgilendirici içerikler paylaşarak hastaların bilinçlenmesine ve sağlık konularında farkındalığın artmasına katkı sağlar.
  • Hasta İletişimi ve Danışmanlık: Hasta sorularını yanıtlamak ve çevrimiçi danışmanlık hizmetleri sunmak için etkili bir platform sağlar, böylece hasta-doktor iletişimini güçlendirir.
  • Uzmanlık Alanında Liderlik ve Otorite Oluşturma: Sağlıkla ilgili içerikler paylaşarak uzmanlık alanlarında otorite oluşturabilir ve güvenilir bir kaynak olarak algılanabilirler.
  • Marka Bilinirliği ve Pazarlama: Kendi pratiğini tanıtmak, yeni hastalar çekmek ve mevcut hastaların bağlılığını artırmak için etkili bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir.
  • Profesyonel Ağ Oluşturma ve İşbirliği: Meslektaşlarla bağlantı kurarak bilgi paylaşımı ve işbirliği imkanı sunar, bu da mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
  • Kriz Yönetimi ve Bilgi Dağıtımı: Acil durumlar veya sağlık krizleri sırasında hızlı bir şekilde bilgi dağıtma ve toplumu bilgilendirme imkanı sunar.
  • Performans Analizi ve Strateji Optimizasyonu: Sosyal medya performansını düzenli olarak izleyerek, hangi içeriklerin daha etkili olduğunu belirleyebilir ve stratejilerini optimize edebilirler.

Doktorlar İçin Sosyal Medya Yönetimi Yapılırken Nelere Dikkat Edilmeli?

Doktorlar sosyal medya yönetimi yaparken birçok noktaya dikkat etmeleri gerekir. Bunun temel nedeni doğru mecraya, doğru mesajın verilmesidir. Bu nedenle her sosyal medya platformlarının dinamiklerini doğru bir şekilde bilmek ve o topluluğun alışkanlıklarını iyi bir şekilde analiz etmek gerekir. Sonuç olarak Youtube’daki hedef kitlenin aradığı şey ile Linkedin’deki hedef kitlenin ilgisini çeken şey aynı değildir. Bu nedenle kitleleri doğru şekilde analiz edip, o doğrultuda planlamayı yapmak gerekir.

Bunun yanı sıra, sosyal medya yönetimi yaparken devamlılığı, sürekliliği ve planlamayı asla ihmal etmeyin. Bunun için her sosyal medya platformu için paylaşım rutinleri oluşturun. Çünkü her sosyal medya platformu kullanıcısısının aktif olduğu saat aralıkları farklıdır. Bu nedenle bu durumu iyi bir şekilde analiz edip ondan sonra planlama yapmalısınız. Ayrıca belirli bir rutin oluşturmanız gerekir. Aksi halde sosyal medya kullanıcıları belli bir rutini olmayan içerik üreticilerini pek sevmeyebilir. Bu durum da bilinirlik oranlarını düşürebilir.

Son olarak, her zaman için marka bilinirliğinizi ve hastalarınızın ihtiyacı olan içeriklere yer vereceğinizi unutmayın. Bu durum marka bilinirliğinizi artıracağı gibi aynı zamanda da güvenilirliğinizi ve sağlık sektöründeki yetkinliğinizi gösterecektir. Bu sebeple yukarıda yer verdiğimiz noktalara en ince detayına kadar özen göstermeniz gerekir.

Sosyal Medya Yönetiminde Hangi Mecraya Nasıl İçerikler Oluşturulmalı?

Sosyal medya yönetimi yapılırken, nasıl her markanın sosyal medya platformu için farklı stratejiler geliştiriliyor ise, bir doktorun kişisel markasını da güçlendirmek içinde her platforma ayrı ayrı stratejiler geliştirilmeli çünkü her mecranın dinamiği birbirinden farklıdır. Bu noktada;

Instagram

  • Görsel odaklı bir platform olduğu için sayfa genel olarak estetik açıdan dikkat çekici ve kurumsal yönden de kurumsallığı yansıtacak tasarımlardan oluşmalıdır. Bunun yanı sıra çekilen video ve görsellerde bu profesyonelliği yansıtmalıdır.
  • Paylaşım içerikleri genel olarak Tedavi öncesi ve sonrası fotoğraflar, motivasyonel mesajlar, sağlıklı yaşam ipuçları ve kısa videolardan oluşabilir. Bu hedef kitlenin daha fazla merak edip, takip etmesine yardımcı olur. 
  • Örneğin, bir dermatolog, cilt bakımı ipuçları, cilt sağlığıyla ilgili bilgilendirici grafikler ve klinik içgörüler paylaşabilir.
  • Bunun yanı sıra hasta memnuniyetine yer verilebilir. Bu sayede doktorun başarısı ön plana çıkarılabilir.
  • Son olarak da gündem de olan bazı viral videolar kurumsallığı da bozmadan, markayla bağdaşlaştırılarak video çekimi yapılabilir.

LinkedIn

  • LinkedIn genel manada, oldukça profesyonel ve uzman  bir ağdır. Bu nedenle paylaşılan içerikle genellikle mesleki gelişmelerden, yeni tedavi yöntemlerinden ve iş dünyasını ilgilendiren içeriklerden oluşmalıdır. 
  • Örneğin bunun noktada, doktorun sağlık sektörü ile ilgili yapmış olduğu çalışmalara, araştırmalara ve  yeniliklere yer verilebilir. Bunun yanı sıra katıldığı konferanslara ve almış olduğu ödüllere de içerik planında yer verilebilir.
  • Aynı zamanda kısa bilgilendirici videolara da ara ara yer vererek, doktorun bilgi ve deneyimi ön plana çıkarılabilir.
  • Örneğin, bir kardiyolog, kardiyoloji alanındaki yeni araştırmaları, katıldığı konferanslardan izlenimleri ve meslektaşlarıyla paylaşılan profesyonel makaleleri paylaşabilir.

Twitter

  • Twitter platformu genel olarak yazısal paylaşımlardan oluşan bir platformdur. Bu sebeple burada biraz daha yazısal içerikler oluşturulmalıdır. Ancak bunu yaparken içeriklerin kısa, öz ve anlaşılır olduğundan emin olunması gerekir. Bu sayede hızlı etkileşim yakalanabilir.
  • Özellikle Twitter’da Sağlıkla ilgili güncel haberler, sağlık hizmetleriyle ilgili ipuçları, hastaların sorularına cevaplar ve sektörle ilgili trendler paylaşılabilir. Bu paylaşımları yaparken, konu ile ilgili  hashtag kullanımına da önem verin.
  • Örneğin, bir genel cerrah, cerrahi gelişmeler hakkında tweetler, hastalara nasıl hazırlanacaklarına dair kısa ipuçları ve sağlıkla ilgili ilginç istatistikler paylaşabilir.

YouTube

  • Youtube genel olarak video tabanlı bir sosyal medya platformudur. Bu sebeple Uzun ve detaylı içeriklerin paylaşılabileceği eğitici videolar oluşturulabilir. Bunun yanı sıra youtube Shorts’da hedef kitlenin kısa sürede bilgi edinebileceği içerikler de paylaşılabilir. Böylelikle hedef kitle saniyeler içinde istediği bilgiyi kaydırarak elde etmiş olur. 
  • Paylaşımlarda özellikle Tedavi prosedürleri, sağlık konularında derinlemesine açıklamalar, hasta tanıtım videoları ve sağlıkla ilgili canlı yayınlar yapılabilir. Aynı zamanda doktorun ve kliniğinin tanıtımına yer verilebilir.
  • Örneğin, bir diş hekimi, diş sağlığı hakkında eğitici videolar, diş tedavi prosedürlerinin görsel açıklamaları ve hastalarla yapılan röportajlar içeren videolar oluşturabilir.

Facebook

  • Facebook hem yazılı içeriklerin yayınlanabileceği hem de görsel paylaşımların yapılabileceği bir platformdur.  Bu nedenle çeşitli içeriklere yer verilebilir.
  • Bu içeriklerin başında da sağlıkla ilgili haberler, motivasyonel mesajlar, bilgilendirici yazılar, hasta hikayeleri ve etkinlik duyuruları paylaşılabilir. Aynı zamanda instagram için oluşturulan içeriklere de Facebook’ta yer verilebilir.
  • Örneğin, bir kadın doğum uzmanı, gebelikle ilgili ipuçları, doğum hikayeleri, doğum sınıfları ve etkinlikler gibi içerikler paylaşabilir.

Neden Sosyal Medya Yönetimi Yapılırken Dijital Sağlık Ajanslarından Yardım Alınmalı?

Her işte olduğu gibi sosyal medya yönetiminde de, işinin ehli insanlara yaptırmak oldukça faydalıdır. Bunun için ince eleyip sık dokumanızda yarar vardır. İyi bir sosyal medya ajansıyla çalışmak hesabın daha görünür olmasını sağladığı gibi, hedef kitle ile birebir bağların daha kolay ve profesyonel bir şekilde oluşmasını sağlar.

Aynı zamanda planlamanız gereken sosyal medya içerik takvimi ve paylaşım türleri, sosyal medya ajansı tarafından profesyonel bir şekilde hazırlanır. Özellikle yapılan çalışmalar veya çekilecek videolar ve editler daha profesyonel bir gözle hazırlanarak, hedef kitlenin beğenisine sunulur.

Yapılan tüm bu sosyal medya çalışmalarının analizi, profesyonel bir uzman tarafından analiz edilerek, yeni yapılacak sosyal medya stratejileri bu doğrultuda belirlenir. Böylelikle stratejiler doğru bir şekilde belirlenerek, markanın bilinirliği ve etkileşimleri yükseltilir. Tüm sıraladığımız bu nedenlerden dolayı sosyal medya yönetimi yaparken mutlaka sosyal medya ajansları ile çalışmalısınız çünkü ajanslar size bir çok şey katacaktır.

Sizde sağlık sektöründe öncü bir kimliğe sahip olmak istiyorsanız, hemen Gethealth’in uzman sosyal medya ekibi ile iletişime geçerek, kurumsal kimliğinizi ön plana çıkaracak ve marka bilinirliğinizi yükseltecek sosyal medya yönetimi çalışmaları yapabilirsiniz. Böylelikle etkileşim oranlarınızı uçurabilirsiniz.